Річний звіт про діяльність закладу

Звіт

завідувача  Воронівською гімназією філією Уланівського ліцею Уланівської сільської ради

перед педагогічним, учнівським, батьківським колективами та громадськістю села за 2022-2023 н. р.

      На виконання ст. 30 Закону України «Про освіту», ст. 6 Закону України «Про загальну середню освіту», ст. 19 Закону України «Про охорону дитинства», наказу МОН від 28.01.2005 року за № 55, щороку керівники закладів освіти  проводять звіт про виконання завдань перед учительством та громадськістю села. Згідно з Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних закладів освіти перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005 р. № 178  звітування керівників охоплює усю навчально-виховну діяльність керівника:

-          персональний внесок керівника у підвищення рівня організації освітнього процесу у закладі освіти;
- виконання функціональних обов'язків щодо забезпечення обов'язковості загальної середньої освіти (охоплення навчанням дітей  шкільного віку, продовження навчання випускників 9-х класів, тощо);
- створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо
упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес;
- організація різних форм позаурочної освітньої діяльності;
- заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази закладу
освіти;
- залучення додаткових джерел фінансування закладу та їх раціональне
використання;
- заходи щодо забезпечення закладу освіти кваліфікованим педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки;
- соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я учнів та педагогічних працівників (забезпечення організації харчування та медичного обслуговування учнів і педагогічних працівників);
- дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм;
- надання соціальної підтримки та допомоги дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей;
- моральне та матеріальне стимулювання учнів і педагогічних працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення;
- дотримання правопорядку неповнолітніми та вжиті профілактичні заходи щодо попередження правопорушень з їх боку;
- стан дитячого травматизму

    Воронівська гімназія філія Уланівського ліцею Уланівської сільської ради є комунальною власністю Уланівської сільської ради. Гімназія розташована у с. Воронівці Хмільницького району Вінницької області по вул. Шкільній, 1. Навчання та виховання ведеться українською мовою.

   Проєктна потужність закладу розрахована на 107 учнів. Протягом 2022-2023 навчального року в гімназії навчалось 47 учнів і 16 вихованців дошкільного підрозділу на початку навчального року та 46 учнів і 27 вихованців на кінець навчального року. Серед учнів нашого закладу освіти є двоє дітей з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок воєнних дій. Також 5 учнів та 1 вихованець перебувають за кордоном. Троє учнів приєднувались до дистанційного навчання і переведені до наступних класів. Двоє учнів не мали змоги приєднуватись до дистанційного навчання в нашому закладі, тому за заявою матері залишені на повторний курс навчання.

   В цьому році ми випускаємо 8 учнів 9 класу та набираємо 6 учнів до 1 класу.

    Головне завдання школи – сприяти розумовому, фізичному, моральному, естетичному розвиткові особистості. Через відсутність укриття під час повітряних тривог та загрози життю і здоров’ю учасників освітнього процесу, майже весь навчальний рік нам прийшлось працювати дистанційно. Проте, учителі нашої гімназії повністю виконали програмовий матеріал з усіх предметів. Вони досить професійно  та відповідально виконують свої обов’язки педагогів, вихователів. З 10.05.2023 ми перейшли на змішану форму навчання, відновили підвіз дошкільнят з сусіднього села Лозна.

           Війна докорінно змінила наше життя. До економічних та соціальних проблем села додались ще й умови воєнного стану…  В такий складний та небезпечний час  наші педагогічні та технічні працівники докладають усіх зусиль для того, щоб усі діти нашого села мали можливість навчатись в своїй рідній школі. Спільними зусиллями з батьками, односельцями, волонтерами тримаємо свій внутрішній фронт. Вірю, що ми стійко переживемо цей непростий час.  Разом наближаємо перемогу, співпрацюємо з волонтерами, допомагаємо тимчасово переміщеним особам із зони бойових дій та інших небезпечних територій.  Наше завдання – зберегти школу, село, зробити так, щоб  молоді було куди повертатись. Адже де будуть діти, там має бути школа, садочок. Тоді село житиме повноцінним життям.    

Кадрове забезпечення

    У 2022 - 2023 навчальному році у нашій гімназії  працювало  13 учителів та 1 вихователь, помічник вихователя ДНЗ, кухар, 2 техпрацівники, 2 сезонних оператори котельні (один з них мобілізований до лав ЗСУ).

   Педагогічні працівники мають такі кваліфікаційні категорії:

·        «спеціаліст вищої категорії» - 2

·        «спеціаліст І категорії» - 9

·        «спеціаліст  ІІ категорії» - 1

·        «спеціаліст 11 тарифного розряду» - 2

·        «молодший спеціаліст» -1

·        «старший вчитель» - 3

   Завідуюча Воронівською гімназією філією Уланівського ліцею Уланівської сільської ради – Москаленко Раїса Іванівна. Маю вищу освіту за спеціальністю «історія» (Київський державний університет ім. М. Драгоманова) та середню спеціальну – «початкові класи» (Вінницьке педагогічне училище). Стаж педагогічної діяльності 30 років, перша кваліфікаційна категорія. На посаді керівника даного закладу освіти працюю з 2016 року.

      Всі педагоги протягом минулого року  пройшли 30-годинний курс курсової підготовки при Вінницькій академії беперервної освіти.  Протягом навчального року усі вчителі – предметники брали участь у роботі методичних комісій,  педагогічних рад на базі Уланівського ліцею. Виступали на педагогічних читаннях.

   Щодо обслуговуючого персоналу то протягом навчального року відбулись зміни в штатному розписі: скоротили посади сторожа, машиніста по пранню білизни. Скорочено також посади: педагога-організатора, вихователя ГПД, музичного керівника, діловода. Не передбачені заступники по навчально-виховній та господарській роботі.

    Колектив з розумінням поставився до таких змін і продовжує працювати, відповідально та якісно виконувати всі додаткові обов’язки.

 

 

 

Реалізація програми «Обдарована молодь»

   Одним з принципів роботи школи є розкриття в процесі навчання дитячих талантів. Впровадженню в життя цього принципу сприяє спільна діяльність батьків та вчителів. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення таланту в дитини та максимальне сприяння його розвитку.

     З цією метою щорічно проводиться інформаційно-аналітичний банк «Обдарована молодь».

      В гімназії створені відповідні умови для розвитку учнівської творчості. Програмою передбачений розвиток творчих здібностей школярів, формування інтелектуальної еліти в школі, створення умов для стимуляції та самореалізації учнів. Педагогами проводиться дослідження рівня готовності до навчання, сформованості рівня знань та умінь учнів.

    Зібрано в школі нормативні документи, що регламентують роботу з обдарованими учнями. З цією ж метою щороку проводиться розробка варіативної частини навчального плану. Певна частина годин використовується для проведення додаткових індивідуальних занять за предметами навчального плану. Проте, в цьому навчальному році години з варіативної частини, які можна було б використати для творчих занять не було виділено.

    Протягом 2022 - 2023 н. р. учителі нашої гімназії проводили індивідуальні заняття, предметні тижні, тематичні свята, вікторини, спортивні змагання та ін., використовуючи технології дистанційного навчання. Деякі учні відвідують школу мистецтв в с. Уланів, гуртки при Уланівському  центрі дитячої та юнацької творчості. Дівчатка  навчаються гри на бандурі. Ансамбль бандуристів - «Мальви» (керівник – Олійник Н. В.). Учасники ансамблю мають багато нагород за свою творчість. За минулі роки ансамбль був нагороджений багатьма нагородами. Юні артисти постійно активні учасники громадських свят: «День села Уланова», День вишиванки, День захисту дітей та ін.

     Учениця 7 класу Дорош Маргарита стала переможницею ІІ етапу  конкурсу ім. Т. Шевченка, отримала нагороди за призові місця у мистецьких конкурсах з гри на бандурі.

     Усі діти під керівництвом учителів та вихователів брали участь у загальношкільних заходах через Інтернет зв'язок  та проводили творчі зустрічі під час традиційного навчання.

     На майбутнє скажу, що нам ще краще потрібно працювати над залученням і підготовкою до олімпіад і конкурсів різного рівня більшої кількості учнів школи.

 

Підсумки методичної роботи з педагогічними працівниками закладу

        Методична робота нашого навчального закладу була спрямована на виконання Законів України «Про загальну середню освіту», «Про мови», «Про позашкільну середню освіту», на підвищення кваліфікації учителів, що передбачає систематичну колективну діяльність, яка спрямована на впровадження в практику досягнень науки і професійної майстерності, інноваційних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду.

    Особлива увага приділялась вивченню та обговоренню Закону України «Про освіту», реформуванню освітнього процесу  в новій українській школі.

Учителі початкових класів активно займались самоосвітою, отримали відповідні підтверджуючі сертифікати.

        У 2022 -  2023 н. р. основними формами методичної роботи були: педагогічна рада, методичні комісії вчителів-предметників, методичні комісії класних керівників,  семінари, самоосвіта. Робота педагогічного колективу була спрямована на реалізацію методичної теми  «Упровадження компетентісно орієнтованого навчання і виховання, створення умов для самореалізації учителя та учня». 

  Основними проблемними питаннями в організації методичної роботи, роботи з кадрами були:

-         «Впровадження інновацій як засобів механізмів розвитку освітніх систем закладів освіти району: управлінських, методичних, навчально-виховних»;

-         «Соціалізація учнівської молоді в умовах реформування та гуманізації освіти»;

-         «Забезпечення формування особистості учня на основі розвитку його творчих можливостей і самовдосконалення».

На засіданнях методичних комісій вивчалося:

1.     Зміст навчальних програм, їх супровід.

2.     Розроблено методичні рекомендації до першого тематичного уроку.

3.     Опрацьовано методичну літературу з питань впровадження інноваційного навчання.

Виховна робота

Виховна робота Воронівської гімназії у 2022 - 20223 н. р. була спрямована на виконання таких завдань:

-         розвиток життєвої компетенції школярів;

-         забезпечення розвитку інноваційної особистості учня в процесі навчання та виховання;

-         формування в учнів патріотичних почуттів, забезпечення усвідомлення дітьми своєї етнічної спільності, виховання в них національної гідності;

-         забезпечення дійового контролю за відвідуванням учнями занять, посилення профілактичної роботи щодо запобігання правопорушень та злочинів;

-         збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров'я, формування і розвиток демократичної, із почуттям національної самосвідомості, самостійної та самодостатньої особистості учня, готового приймати відповідальні рішення, здатного жити в умовах постійних змін;

-         виховання школяра, який вважає освіченість, вихованість і культуру найвищими цінностями, незмінними чинниками соціального прогресу;

-         вдосконалення системи роботи гуртків та клубів за інтересами, спортивних секцій з метою забезпечення пізнавальної діяльності учнів;

-         проведення профілактичних бесід, інструктажів щодо правил поведінки в умовах воєнного стану.

     Кожен із навчальних предметів має певний потенціал щодо формування основ художньої культури. Великі можливості для виховання духовної культури учнів мають такі предмети як українська мова та література, зарубіжна література, історія на уроках яких діти знайомляться із надбанням духовної культури української родини, з духовними цінностями народу, засвоюють особливості менталітету тощо.

      На предметах природничого циклу вивчаються питання охорони довкілля, бережливого ставлення до нього. Уроки мистецтва сприяють прагненню до прекрасного, розвитку власних творчих здібностей.

       Роботі над собою, формуванню сили волі, витримки сприяють уроки фізичної культури, які є важливими для духовного здоров’я особистості.

      Дуже важливою у формуванні духовної культури дітей є позаурочна робота. Класними керівниками проводяться виховні бесіди про культуру поведінки в школі, в транспорті, громадських місцях.  Актуальними є розмови про дружбу, товаришування, дотримання слова та обіцянки.

         У школі створено музей, який постійно поповнюється новими експонатами. Учитель історії Дорош М. Н. залучає дітей до активної співпраці, проводить цікаву та змістовну  роботу. Учні мають можливість не тільки познайомитись з історією рідного села, а й долучитись до музейної справи. Микола Никифорович започаткував колекцію ляльок-мотанок, які виготовляв власноруч та залучав до цієї цікавої роботи своїх учнів. Також наші школярі з цікавістю та задоволенням виготовляють різні поробки на уроках трудового навчання, беруть участь в художньо-естетичному оформленні школи. У шкільному коридорі створено куточок дитячої творчості «Світ дитячих фантазій».

          Любов до ближнього та співчуття прививаються в ході різних акцій милосердя ( збір коштів на допомогу сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах,  участь у Всеукраїнській благодійній акції фонду «Серце до серця», допомога воїнам, волонтерська робота, допомога людям похилого віку, інвалідам, ветеранам та ін.). Останнім часом в нас на постійній основі проводиться збір коштів на потреби ЗСУ. Учитель математики Козак В. Л. з власної ініціативи займається цією справою. Він обов’язково звітує перед громадськістю у соц. мережах про те, куди відправив гроші.    В школі також проводився благодійний ярмарок, де усі могли долучитись до спільної справи збору коштів на потреби ЗСУ. Діти із задоволенням продавали та купували смаколики,  виготовлені власноруч чи з допомогою мами. Отримані 3 600 гривень були передані на придбання автомобіля для військових , серед яких несе службу наш земляк Труш О. П. Усі розуміють, що перемога – наша спільна справа і наближати її потрібно разом.

    Щодо виховання почуття патріотизму, то це беззаперечно зараз є головним у виховній роботі. Адже саме молоде покоління, покоління  справжніх патріотів зможе підняти Україну з руїн та забезпечити мир і свободу в майбутньому. Щоранку наш день починається із загальнонаціональної хвилини мовчання, з гімну нашої держави. На шкільному коридорі є стіна на якій ми розміщуємо світлини наших захисників-земляків. Серед них є ті, що боронять нас зараз, ті, що поранені і знаходяться в тилу, а також і ті, хто віддав своє життя за нашу незалежність…Ми щодня дякуємо і живим і мертвим за їхню мужність та жертовність.

     Волонтерство – ще один з напрямків патріотичного виховання. Наш колектив спільно з учнями, їх батьками, односельцями впродовж року готували їжу, робили окопні свічки, збирали іншу гуманітарну допомогу…

    Кожен виховний захід, шкільне свято проникнуте гіркими наслідками війни… Діти навіть Святому Миколаю принесли подарунки, які попросили передати пораненим бійцям  у шпиталь. Дитячі малюнки зі щирими словами вдячності, підтримки та віри у нашу перемогу, обереги, побажання – це те, заради чого наші захисники ризикують своїм життям.

     На Великдень дорослі працівники гімназії спекли пасочки, діти зробили ангелочки-обереги до кожної з них. Хочеться хоч трішки полегшити моральний стан бійців, які отримали важкі поранення, підтримати їхній дух, подякувати.  

     Робимо те, що можемо зробити заради спільної перемоги, тримаємо свій внутрішній фронт…

    У той час, коли ворог нещадно руйнує нашу країну, вбиває все живе навколо, ми відновлюємо життя. На території закладу щороку висаджуються молоді дерева, кущі, квіти… Минулої осені наші учні взяли участь у благодійному освітньому проекті Flowers4school від асоціації квіткових виробників Нідерландів в Україні, спрямованого на озеленення українських шкіл. В грудні було висаджено 500 цибулин первоцвітів, які навесні приємно вразили нас своїм розмаїттям. Продовжуємо садити квіти, відроджувати навколо себе красу, яку не вдасться знищити ніяким ворогам!

     Попри всі страхи й перешкоди, намагаємось жити повноцінним шкільним життям. Адже дитинство ніколи не повториться і ми, дорослі, маємо подарувати якнайбільше радості нашим дітям, забезпечити якісними знаннями, навчити стійкості та вмінню вистояти у важкі часи.

       Школярі беруть активну участь у предметних тижнях. Протягом «Тижня початкових класів» молодші учні весело та пізнавально провели час. Робота у командах виховувала почуття взаємодопомоги, підтримки. Різноманітні конкурси заохочували до самостійності, підвищення рівня інтелекту. Учні 5-9 класів показали свої знання та вміння під час тижнів української мови та літератури,  зарубіжної літератури, фізичної культури.

    Почуття відповідальності та порядку формуються під час чергувань класами протягом тижня. Учні можуть відчути себе господарями в школі і на лінійці прозвітувати про виконану роботу, проаналізувати недоліки.

    Протягом 2022 -2023  навчального року було проведено багато різноманітних позаурочних заходів: свята Першого та Останнього дзвоника, День Учителя, «Козацькі розваги», свято Урожаю, свято Калити, свято Миколая, Новорічне свято, було вшановано пам'ять Героїв Небесної Сотні, воїнів – афганців, людей, загиблих під час голодомору ( акція «Запали свічку»). Проведено свято Рідної мови, День Соборності, спортивне свято, День сім'ї, День води, День Землі, День довкілля, Тиждень безпеки дорожнього руху, покладено квіти та прибрано біля пам’ятників воїнам, загиблим під час Другої світової війни, День вишиванки, та ін. Більшість заходів проводилась дистанційно.  Такі заходи як День довкілля, вшанування пам’яті односельців, що загинули у роки Другої світової війни, проводились тільки за участю педагогічних та технічних працівників закладу освіти. З учнями проводились просвітницькі заходи на цю тематику.

    Виховна робота у Воронівській гімназії повністю спрямована на те, щоб зробити шкільне життя  дітей цікавим, пізнавальним, насиченим позитивом. Учителі, крім того, постійно ведуть повчальні бесіди, щоб застерегти своїх вихованців від різних життєвих небезпек, виховують в них риси порядності, доброзичливості,  взаємопідтримки.  Зважаючи на небезпеку під час воєнного стану в країні, педагоги постійно проводили бесіди та інструктажі щодо безпечної поведінки з невідомими предметами, порядку дій під час повітряної тривоги, надання першої долікарської медичної допомоги, спілкування з незнайомими людьми та ін.  Ми, педагогічний колектив, дуже хочемо і прагнемо до того, щоб батьки більше цікавились життям своїх  дітей. Тоді ми зможемо разом досягти нашої мети у вихованні.

     Так як у нас не просто гімназія, а ще й з дошкільним підрозділом, то не можу не сказати про дитячий садочок, який має назву «Паросток». Вихователі дитячого навчального закладу добросовісно і повністю віддаються своїй роботі. Вони   беруть участь у загальношкільних святах, проводять також і свої заходи: «Свято Осені», Новорічне свято, свято Рідної мови та ін. Дошкільнята нашого села повністю забезпечені можливістю відвідувати дошкільний навчальний заклад. Прикро те, через  початок воєнних дій на території нашої країни та відсутності укриття під час повітряних тривог, наші найменші вихованці довго не мали можливості відвідувати дитячий садочок. Вихователі, технічний персонал більше року були на вимушеному простої. Проте, як тільки відкрили укриття, наш садочок знову задзвенів дитячими голосами. їх стало навіть більше, за списком 27 вихованців. Завдяки злагодженій співпраці з Уланівським ліцеєм та відділом освіти налагоджено регулярний підвіз діток з сусіднього села Лозна.

    Вихователі  та вчителі нашого закладу освіти постійно тримають під контролем місцеперебування вихованців садочка та учнів школи. Підтримують зв'язок з ними та їх батьками.

 

 

 

Правове виховання

  Протягом навчального року учнями школи не були скоєні злочини та правопорушення. Адміністрацією школи та класними керівниками була проведена робота з батьками та учнями:

-         відвідування сімей удома, складання актів обстеження житлово-побутових умов сім'ї;

-         організовано роботу  психолога та соціальних робітників з батьками.

      Особлива увага протягом навчального року приділялась роз’яснювальній роботі щодо попередження булінгу в учнівському середовищі. Створена папка з відповідною документацією, розроблений алгоритм дій при виявленні ознак булінгу, проведено бесіди з учнями та батьками.

        Непередбачувані корективи у шкільне життя вніс спочатку надзвичайний стан оголошений у країні через поширення масової захворюваності, викликаної небезпечним вірусом COVID – 19., згодом війскові дії.  В таких умовах  досить непросто було проводити виховну роботу. Але наші учителі, класні керівники, вихователі підтримували зв'язок зі своїми вихованцями через мережу Інтернету, телефонного зв’язку.

     Нажаль, щороку знижується рівень відповідальності за своїх дітей серед молодих батьків. Звичайно, це стосується не усіх. Але значно збільшується кількість таких батьків, що не хочуть приділяти увагу своїм дітям, не контролюють відвідування школи ними. Тому збільшилась кількість пропусків уроків, погіршилась поведінка цих дітей і в позаурочний час. Зазвичай такі батьки не хочуть прислухатись до порад педагогів і, як наслідок, не можуть впоратись з вихованням своїх дітей. Таким сім’ям приділяється особлива увага. Класні керівники тримають на постійному контролі причини пропусків шкільних занять, ведуть роз’яснювальну та виховну роботу. В рамках акції «16 днів проти насильства» було проведено бесіди з учнями та їх батьками на тему насильства в школі, в сім'ї.

 

 

 

 

 

Охоплення учнів харчуванням

    У минулому навчальному році було організовано повноцінне, безпечне та якісне харчування дітей (замовлення та прийняття до закладу безпечних і якісних продуктів харчування та продовольчої сировини в необхідній кількості, додержання умов і термінів їх зберігання, технології виготовлення страв, правил особистої гігієни працівників харчоблоку, виконання норм харчування тощо). Нам заборонено замовляти , приймати та використовувати м'ясо та яйця водоплавної птиці, м'ясо, яке не пройшло ветеринарний контроль, м’ясні обрізки, субпродукти, а також свинину жирну, річкову та копчену рибу, гриби, соуси, перець,майонез, вироби у фритюрі, у тому числі чіпси, вироби швидкого приготування, газовані напої, квас, натуральну каву, кремові вироби, вершково-рослинні масла з додаванням будь-якої іншої сировини. Заборонено використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсилювачі смаку, консерванти.

     Розроблено та затверджено режим та графік харчування дітей у гімназії з урахуванням протиепідемічних заходів.  Гарячим харчуванням (булочка та чай)  було охоплено 100% учнів. У садочку харчування проводиться відповідно до  рішення 32 сесії 8 скликання Уланівської сільської ради № 1026 від 06.03.2023 року «Про затвердження розіру батьківської плати за харчування дітей у закладах дошкільної освіти Уланівської сільської ради на 2023 рік».  З 01. 04. 2023 вартість харчування однієї дитини в день – 45 грн. Батьки вносять 50% від цієї суми (22,5 грн.) або відповідно до певних пільгових категорій 50% від цієї суми чи безкоштовно.      Дякуючи батькам, шкільна їдальня регулярно поповнювалась овочами: картоплею, капустою, та ін.

      Учнів гімназії було забезпечено питною водою гарантованої якості.

      Створено бракеражні комісії ( 1 – школа, 1 – садочок), які постійно здійснювали бракераж сирої та готової продукції, результати заносились до журналу.

      Постійно опрацьовувалась та надавалась інформація щодо кількості дітей, які харчуються. Проінформовано усіх батьків про правила одержання безкоштовного харчування та вимоги до оформлення документів.

    Ведеться робота по впровадженню правил безпечного харчування, передбаченого постійно діючими процедурами системи НАССР.

 

 

 

Безпека життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму

       З учнями школи перед канікулами проводиться цільовий інструктаж, а після них первинний і фіксується в журналах реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності в кожному кабінеті, майстерні, спортзалі.

       Перед осінніми, зимовими, весняними, літніми канікулами проводились уроки з безпеки життєдіяльності учнів, на яких записувалися пам'ятки з техніки безпеки в щоденники учнів, робилися записи у відповідних журналах інструктажів з метою запобігання дитячого травматизму та записи в класних журналах на сторінці «Бесіди щодо запобігання травматизму».

        Кожним учителем-предметником проводився інструктаж перед виконанням лабораторної та практичної роботи. Про що робилися відповідні записи в класних журналах.

        Додатково проводились інструктажі щодо безпечної поведінки в умовах війни, під час повітряних тривог. Усі вчителі пройшли курси з мінної безпеки, постійно проводять виховну та просвітницьку роботу в цьому напрямку з дітьми.

      Класні керівники 2-9 класів проводили профілактичні бесіди щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди про негативний вплив алкоголю та нікотину на організм людини.

  .

 

 

Результати навчального року

     У 2022 - 2023 н. р. навчально-виховний процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти в нестандартних ситуаціях.

     Систематично здійснювався моніторинг навчальних досягнень учнів школи.

    Через  відсутність укриття та небезпеку життю і здоров’ю учасників освітнього процесу,  навчання майже цілий рік  проводились дистанційно. Тільки з 10 травня 2023 року ми змогли вийти на змішану форму навчання.  Учителі використовували по можливості Інтернет зв'язок, телефонний зв'язок, проводили конференції, працювали у вайбер-групах, проводили індивідуальні консультації. Спільними зусиллями вчителів, батьків та дітей навчальний рік було успішно завершено, навчальні програми виконано.

    На кінець 2022 - 2023 н. р. у Воронівській гімназії  46  учнів, з них:

25 – атестовані

19 – не атестовані (вербально)

2 – не атестовані (перебувають за кордоном, залишені на повторний курс навчання за заявою матері)

3– високий рівень ( 2 - Похвальний лист, 1 - свідоцтво з відзнакою)

11 – достатній рівень

10 – середній рівень

1 – низький рівень

 

   

 

Фінансово-господарська діяльність

     У 2022 - 2023 н. р., на відміну від попередніх років, відділом освіти було надано деякі будівельні матеріали (фарба, цемент, шпаклівка), які було використано для фарбування спортивних споруд дитячого майданчика та стадіону. Для  проведення поточного ремонту внутрішніх приміщень закладу було використано матеріали, закуплені батьками.  

     Ремонтні роботи виконуються працівниками нашої гімназії.

Найбільшою подією минулого року для нас стало будівництво укриття. Пошук спонсорів, можливостей якнайшвидше забезпечити повноцінне функціонування закладу освіти було найважчим завданням для мене, як для керівника. Головним спонсором нашого закладу залишається  ПрАТ «Зернопродукт». Решту коштів виділила сільська рад а та місцеві підприємці сім’я Гаврилюків. Прийшлось прикласти чимало зусиль, щоб  обіцяні благодійні кошти можна було використати. Без підтримки сільського голови та керівництва відділу освіти це було б неможливим. Дякуючи злагодженій співпраці та спільному фінансуванню укриття було збудовано, облаштовано і прийняте в експлуатацію.

    Як благодійну гуманітарну допомогу ми отримали нову пральну машинку, сушарку, бойлер, мікрохвильову. З Уланівського ліцею отримали в рамках благодійної допомоги від ЮНІСЕФ 15 пледів, канцтовари, пральний порошок, сміттєві пакети.   Косметичний ремонт та оновлення декорацій у дитячому садочку проводилось працівниками школи та садочка. 

    Маючи у школі 3 початкових класи, ми намагаємось облаштувати їх якнайкраще у відповідності до вимог нової української школи. У позаминулому році ми не отримали в рамках державної субвенці повністю обладнання  для створення освітнього середовища для учнів 1 класу. Отримали тільки дидактичні матеріали, ноутбук та телевізор.  Всього у школі є чотири телевізори, є доступ до Інтернету. Два роутери в школі та один в садочку  забезпечують доступ до Інтернету по усьому закладу освіти.

       У попередні роки було замінено меблі в усіх старших класах, які використовувались у іншій школі та були у гарному стані. Повністю оновлено кабінет інформатики та математики. Поновлено стенди та інформаційні куточки.  Встановлено вказівники щодо пожежної безпеки. Проте, недостатнім є оформлення освітнього середовища в старших класах (кабінети української мови, англійської мови). Адже комфортне, пізнавальне та безпечне освітнє середовище має вагоме значення для якісного навчання. Протягом усього навчального року наша гімназія функціонувала у відповідності до норм нового Санітарного регламенту, суворо дотримуючись усіх протиепідемічних норм.

        Приміщення  нашої гімназії вже довгий час потребує капітального ремонту. У травні 2017 року було повністю відремонтовано систему опалення. Замінено частину труб, поставлено 2 нових насоси, перероблено її на систему закритого типу, доставлено додаткові батареї у приміщеннях, які не опалювались, та ін. Проте, старі котли почали протікати і бажаного ефекту від цього ми не мали. Восени 2022 року було відремонтовано один газовий котел. Інший теж потребує ремонту чи заміни.  

      Адміністрація закладу неодноразово зверталась у відділ освіти, до місцевої влади з проханням перекрити дах гімназії, утеплити стіни. Виготовлена проектно-кошторисна документація, є  висновки фахівців про необхідність цих робіт. Та відсутність коштів зводить усі наші намагання нанівець. Усі попередні роки мотивувалось усе тим, що у нас мала наповнюваність класів, тому навчальний заклад дороговартісний для місцевого бюджету. Після створення місцевої територіальної громади ситуація не змінилась, коштів знову не вистачає. Зважаючи на теперішню ситуацію, коли в країні йдуть військові дії, насамперед намагаємось зберегти приміщення закладу, підтримувати територію в належному вигляді. На майбутнє плануємо шукати усі можливі шляхи фінансування, щоб підтримувати гідні умови для навчання та виховання наших дітей.

        Спільними зусиллями нашого колективу, учнів та батьків ведеться облаштування шкільної території : насаджуються квіти, кущі, дерева. Також постійно ведеться робота по упорядкуванню та догляду молодого саду, посадженого восени 2018 року.

      Територія шкільного стадіону протягом усього календарного року залишається на утриманні шкільного колективу. Натомість дуже багато недобросовісних відвідувачів, які смітять та псують майно…

    Проблем і недоробок ще дуже багато. І проблеми не тільки у коштах, а й у працівниках. Ми не можемо власними силами, без допомоги, зокрема батьків, все зробити. Тому й звертаємось постійно з проханням підтримати, допомогти не тільки матеріально, а й фізично.

    Усі поточні ремонтні роботи ми змушені робити  самостійно або з допомогою батьків.

    Методичну літературу , наочність учителі придбали за власний кошт.   Чистячі, миючі та дезінфікуючі засоби, робочий інвентар закупляються  відділом освіти в достатній кількості.

 

Проблеми, які потрібно терміново вирішувати:

-         перекриття даху та утеплення стін гімназії;

-         ремонт чи заміна газового котла;

-          оновлення спортивного  інвентаря та інвентаря для кабінету трудового навчання;

-          ремонт вбиральні в дитячому садочку;

-         облаштування харчоблоку згідно до вимог НАССР (придбання витяжки)

-         заміна скла на вікнах у 2 класах

-         заміна дерев’яної підлоги у 3 класах

-         удосконалення системи опалення (добавити додаткові батареї в класних кімнатах)

 

 

Завдання на 2023-2024 н. р.

   У наступному навчальному році наш навчально-виховний комплекс буде продовжувати працювати над створенням умов, які мають забезпечити комфортне якісне  та цікаве навчання наших вихованців. Це передбачає:

-         різноманітні за вибором учнів спецкурси та факультативи;

-         комп’ютерну підтримку основних  дисциплін на базі кабінету інформатики;

-         роботу шкільного музею з науково-дослідницьким підґрунтям народних традицій;

-         вдосконалене самоврядування та ін.

 

У 2023-2024 н. р. заклад працюватиме над такими проблемними питаннями:

-         педагогічна проблема – формування і розвиток ключових компетенцій вчителя в системі сучасної креативної системи з використанням медіа-освітніх технологій;

-         методична проблема – упровадження компетентісно орієнтованого навчання і виховання, створення умов для самореалізації учителя та учня;

-         виховна проблема – розвиток творчого потенціалу вчителя і учнів шляхом впровадження педагогічних технологій та модернізованого змісту.

         На закінчення хочу сказати - все, що зроблено за цей навчальний рік: і  в освітньому процесі, і в господарських справах – це результат спільної праці педагогічних працівників, технічного персоналу та батьків, а також - допомога спонсорів та місцевої влади. По кількості учнів штат працівників у нашому закладі невеликий:  немає завідуючого господарством, робітника по ремонту, заступника по навчальній  роботі, тому приходиться усе робити самотужки. Враховуючи завдання нової української школи, ми будемо і надалі працювати над впровадженням  нових ідей, щоб досягти мети поставленої ще в попередні роки: зробити наш навчально-виховний комплекс  «школою радості для дітей, школою творчості для учителів , школою спокою для батьків».  

      При взаєморозумінні та підтримці ми зможемо зберегти нашу гімназзію та створити гідні умови для наших дітей. Щоб створити умови для самореалізації учителя та учня «вчитель повинен знати, що відбувається в душі кожної дитини, з чим вона прийшла до школи, щоб не допустити жодного болючого дотику до вразливого дитячого серця» ( В. О. Сухомлинський). І тільки спільно з батьками ми зуміємо заглянути в душі нашим дітям та вберегти їх від небезпеки та болю.

      Ми докладемо усіх зусиль, щоб наші діти пишались своєю школою, були патріотами свого села, своєї малої Батьківщини. Адже  саме від рідного порогу починається любов до своєї країни, відповідальність за її майбутнє, за майбутнє своєї родини. Разом наближаємо перемогу, віримо в наші Збройні Сили, допомагаємо виборювати свободу і незалежність!