Річний звіт про діяльність закладу
Звіт
завідувача Воронівською гімназієюфілією Уланівського ліцею Уланівської сільської ради
перед педагогічним, учнівським, батьківським колективами та громадськістю села за 2023-2024 н. р.
На виконання ст. 30 Закону України «Про освіту», ст. 6 Закону України «Про загальну середню освіту», ст. 19 Закону України «Про охорону дитинства», наказу МОН від 28.01.2005 року за №55, щороку керівники закладів освіти проводять звіт про виконання завдань перед учительством та громадськістю села. Згідно з Примірнимположенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх тапрофесійно-технічних закладів освіти перед педагогічним колективом тагромадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від23 березня 2005 р. № 178 звітування керівників охоплює усю навчально-виховну діяльність керівника:
- персональний внесок керівника у підвищення рівня організації освітньогопроцесу у закладі освіти;
- виконання функціональних обов'язків щодо забезпечення обов'язковостізагальної середньої освіти (охоплення навчанням дітей шкільного віку,продовження навчання випускників 9-х класів, тощо)3
- створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо
упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес;
- організація різних форм позаурочної освітньої діяльності;
- заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази закладуосвіти;
- залучення додаткових джерел фінансування закладу та їх раціональне
використання;
- заходи щодо забезпечення закладу освіти кваліфікованим педагогічнимикадрами та доцільність їх розстановки;
- соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я учнів та педагогічнихпрацівників (забезпечення організації харчування та медичного обслуговуванняучнів і педагогічних працівників);
- дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічнихта протипожежних норм;
- надання соціальної підтримки та допомоги дітям-сиротам, дітям, позбавленимбатьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей;
- моральне та матеріальне стимулювання учнів і педагогічних працівників,організація їх відпочинку та оздоровлення;
- дотримання правопорядку неповнолітніми та вжиті профілактичні заходи щодопопередження правопорушень з їх боку;
- стан дитячого травматизму
Воронівська гімназія філія Уланівського ліцею Уланівської сільської ради є комунальною власністю Уланівської сільської ради. Гімназія розташована у с. Воронівці Хмільницького району Вінницької області по вул. Шкільній, 1. Навчання та виховання ведеться українською мовою.
Проєктна потужність закладу розрахована на 107 учнів. Протягом 2023-2024 навчального року в гімназії навчалось 38 учнів і 15 вихованців дошкільного підрозділу на початку навчального року та 40 учнів і 19 вихованців на кінець навчального року. Серед учнів нашого закладу освіти є двоє дітей з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок воєнних дій. Також 5 учнів та 1 вихованець перебувають за кордоном. Учні , які перебувають за кордоном навчалися на екстернатній формі навчання.
В цьому році ми випустили 5 учнів 9 класу, до першого класу дітей немає.
Головне завдання школи – сприяти розумовому, фізичному, моральному, естетичному розвиткові особистості. Завдяки наявності найпростішого укриття, ми мали змогу увесь навчальний рік навчатися в звичайному очному режимі.
Війна докорінно змінила наше життя. До економічних та соціальних проблем села додались ще й умови воєнного стану… В такий складний та небезпечний час наші педагогічні та технічні працівники докладають усіх зусиль для того, щоб усі діти нашого села мали можливість навчатись в своїй рідній школі. Спільними зусиллями з батьками, односельцями, волонтерами тримаємо свій внутрішній фронт.Вірю, що ми стійко переживемо цей непростий час. Разом наближаємо перемогу, співпрацюємо з волонтерами, допомагаємо тимчасово переміщеним особам із зони бойових дій та інших небезпечних територій. Наше завдання – зберегти школу, село, зробити так, щоб молоді було куди повертатись. Адже де будуть діти, там має бути школа, садочок. Тоді село житиме повноцінним життям.
Кадрове забезпечення
У 2023- 2024 навчальному році у нашій гімназії працювало 13 учителів (1 сумісник), помічник вихователя ДНЗ, кухар, 2 техпрацівники, 2 сезонних оператори котельні.
Педагогічні працівники мають такі кваліфікаційні категорії:
· «спеціаліст І категорії» - 10
· «спеціаліст 11 тарифного розряду» - 2
· «молодший спеціаліст» -1
· «старший вчитель» - 2
Завідуюча Воронівською гімназією філією Уланівського ліцею Уланівської сільської ради – Москаленко Раїса Іванівна. Маю вищу освіту за спеціальністю «історія» (Київський державний університет ім. М. Драгоманова) та середню спеціальну – «початкові класи» (Вінницьке педагогічне училище).Стаж педагогічної діяльності 31 рік, перша кваліфікаційна категорія. На посаді керівника даного закладу освіти працюю з 2016 року.
Всі педагоги протягом минулого року пройшли 30-годинний курс курсової підготовки при Вінницькій академії беперервної освіти.Протягом навчального року усі вчителі – предметники брали участь у роботі методичних комісій, педагогічних рад на базі Уланівського ліцею. Виступали на педагогічних читаннях.
Щодо обслуговуючого персоналу: скорочені посади сторожа, машиніста по пранню білизни. Скорочено також посади: педагога-організатора, вихователя ГПД, музичного керівника, діловода. Не передбачені заступники по навчально-виховній та господарській роботі.
Колектив з розумінням поставився до таких змін і продовжує працювати, відповідально та якісно виконувати всі додаткові обов’язки.
Реалізація програми «Обдарована молодь»
Одним з принципів роботи школи є розкриття в процесі навчання дитячих талантів. Впровадженню в життя цього принципу сприяє спільна діяльність батьків та вчителів. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення таланту в дитини та максимальне сприяння його розвитку.
З цією метою щорічно проводиться інформаційно-аналітичний банк «Обдарована молодь».
В гімназії створені відповідні умови для розвитку учнівської творчості. Програмою передбачений розвиток творчих здібностей школярів, формування інтелектуальної еліти в школі, створення умов для стимуляції та самореалізації учнів. Педагогами проводиться дослідження рівня готовності до навчання, сформованості рівня знань та умінь учнів.
Зібрано в школі нормативні документи, що регламентують роботу з обдарованими учнями. З цією ж метою щороку проводиться розробка варіативної частини навчального плану. Певна частина годин використовується для проведення додаткових індивідуальних занять за предметами навчального плану. Проте, в цьому навчальному році години з варіативної частини, які можна було б використати для творчих занять не було виділено.
Протягом 2023- 2024 н. р. учителі нашої гімназії проводили індивідуальні заняття, предметні тижні, тематичні свята, вікторини, спортивні змагання та ін. Деякі учні відвідують школу мистецтв в с. Уланів, гуртки при Уланівському центрі дитячої та юнацької творчості. Дівчатка навчаються гри на бандурі. Ансамбль бандуристів - «Мальви» (керівник – Олійник Н. В.).Учасники ансамблю мають багато нагород за свою творчість. За минулі роки ансамбль був нагороджений багатьма нагородами. Юні артисти постійно активні учасники громадських свят: «День села Уланова», День вишиванки, День захисту дітей та ін.
Особливої популярності серед наших учнів в минулому році набрав танцювальний напрямок. Дівчатка з різних класів відвідують танцювальний гурток в Уланівській школі мистецтв. Вони були неодноразовими переможцями обласних і всеукраїнськиї конкурсів. Особливо відзначилася команда з черлідингу. Юні спортсменки вибороли призові місця на місцевому та районному етапах Всеукраїнських шкільних ліг «ПЛІЧ-О-ПЛІЧ».
Усі діти під керівництвом учителів та вихователів брали участь у загальношкільних заходах, проводили творчі зустрічі під час навчання.
На майбутнє скажу, що нам ще краще потрібно працювати над залученням і підготовкою до олімпіад і конкурсів різного рівня більшої кількості учнів школи.
Підсумки методичної роботи з педагогічними працівниками закладу
Методична робота нашого навчального закладу була спрямована на виконання Законів України «Про загальну середню освіту», «Про мови», «Про позашкільну середню освіту», на підвищення кваліфікації учителів, що передбачає систематичну колективну діяльність, яка спрямована на впровадження в практику досягнень науки і професійної майстерності, інноваційних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду.
Особлива увага приділялась вивченню та обговоренню Закону України «Про освіту», реформуванню освітнього процесу в новій українській школі.
Учителі початкових класів активно займались самоосвітою, отримали відповідні підтверджуючі сертифікати.
У 2023- 2024 н. р. основними формами методичної роботи були: педагогічна рада, методичні комісії вчителів-предметників, методичні комісії класних керівників, семінари, самоосвіта. Робота педагогічного колективу була спрямована на реалізацію методичної теми – «Упровадження компетентісно орієнтованого навчання і виховання, створення умов для самореалізації учителя та учня».
Основними проблемними питаннями в організації методичної роботи, роботи з кадрами були:
- «Впровадження інновацій як засобів механізмів розвитку освітніх систем закладів освіти району: управлінських, методичних, навчально-виховних»;
- «Соціалізація учнівської молоді в умовах реформування та гуманізації освіти»;
- «Забезпечення формування особистості учня на основі розвитку його творчих можливостей і самовдосконалення».
На засіданнях методичних комісій вивчалося:
1. Зміст навчальних програм, їх супровід.
2. Розроблено методичні рекомендації до першого тематичного уроку.
3. Опрацьовано методичну літературу з питань впровадження інноваційного навчання.
Виховна робота
Виховна робота Воронівської гімназії у 2023 - 2024 н. р. була спрямована на виконання таких завдань:
- розвиток життєвої компетенції школярів;
- забезпечення розвитку інноваційної особистості учня в процесі навчання та виховання;
- формування в учнів патріотичних почуттів, забезпечення усвідомлення дітьми своєї етнічної спільності, виховання в них національної гідності;
- забезпечення дійового контролю за відвідуванням учнями занять, посилення профілактичної роботи щодо запобігання правопорушень та злочинів;
- збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров'я, формування і розвиток демократичної, із почуттям національної самосвідомості, самостійної та самодостатньої особистості учня, готового приймати відповідальні рішення, здатного жити в умовах постійних змін;
- виховання школяра, який вважає освіченість, вихованість і культуру найвищими цінностями, незмінними чинниками соціального прогресу;
- вдосконалення системи роботи гуртків та клубів за інтересами, спортивних секцій з метою забезпечення пізнавальної діяльності учнів;
- проведення профілактичних бесід, інструктажів щодо правил поведінки в умовах воєнного стану.
Кожен із навчальних предметів має певний потенціал щодо формування основ художньої культури. Великі можливості для виховання духовної культури учнів мають такі предмети як українська мова та література,зарубіжна література, історія на уроках яких діти знайомляться із надбанням духовної культури української родини, з духовними цінностями народу, засвоюють особливості менталітету тощо.
На предметах природничого циклу вивчаються питання охорони довкілля, бережливого ставлення до нього. Уроки мистецтва сприяють прагненню до прекрасного, розвитку власних творчих здібностей.
Роботі над собою, формуванню сили волі, витримки сприяють уроки фізичної культури, які є важливими для духовного здоров’я особистості. Доброю традицією стали щоденні ранкові руханки.
Дуже важливою у формуванні духовної культури дітей є позаурочна робота. Класними керівниками проводяться виховні бесіди про культуру поведінки в школі, в транспорті, громадських місцях. Актуальними є розмови про дружбу, товаришування, дотримання слова та обіцянки.
У школі створено музей, який постійно поповнюється новими експонатами. Учитель історії Дорош М. Н. постійно залучав дітей до активної співпраці, проводив цікаву та змістовну роботу. Хоча вчитель вже не працював впродовж минулого року в нашій гімназії, на запрошення він проводив екскурсії в шкільному музеї. Микола Никифорович також започаткував колекцію ляльок-мотанок, які виготовляв власноруч та залучав до цієї цікавої роботи своїх учнів. Наші школярі з цікавістю та задоволенням виготовляють різні поробки на уроках трудового навчання, на гуртках: «Бісероплетіння», «Народна творчість», «Геометричне моделювання», беруть участь в художньо-естетичному оформленні школи. У шкільному коридорі створено куточок дитячої творчості «Світ дитячих фантазій».
Любов до ближнього та співчуття прививаються в ході різних акцій милосердя ( збір коштів на допомогу сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах, допомога воїнам, волонтерська робота, допомога людям похилого віку, інвалідам, ветеранам та ін.). Останнім часом в нас на постійній основі проводиться збір коштів на потреби ЗСУ. Учитель математики Козак В. Л. з власної ініціативи займається цією справою. Він обов’язково звітує перед громадськістю у соц. мережах про те, куди відправив гроші. Також на постійній основі наші працівники разом з учнями займаються плетінням маскувальних сіток. В школі неодноразово проводилися благодійні ярмарки, де усі могли долучитись до спільної справи збору коштів на потреби ЗСУ. Діти із задоволенням продавали та купували смаколики, виготовлені власноруч чи з допомогою мами. Отримані кошти передавались нашим захисникам. Щодо виховання почуття патріотизму, то це беззаперечно зараз є головним у виховній роботі. Адже саме молоде покоління, покоління справжніх патріотів зможе підняти Україну з руїн та забезпечити мир і свободу в майбутньому. Щоранку наш день починається із загальнонаціональної хвилини мовчання, з гімну нашої держави. На шкільному коридорі є стіна на якій ми розміщуємо світлини наших захисників-земляків. Серед них є ті, що боронять нас зараз, ті, що поранені і знаходяться в тилу, а також і ті, хто віддав своє життя за нашу незалежність…Ми щодня дякуємо і живим і мертвим за їхню мужність та жертовність.
Волонтерство – ще один з напрямків патріотичного виховання. Завідувачем гімназії був проведений шкільний урок волонтерства в рамках всеукраїнського проекту «Шкільний урок волонтерства». Наш колектив спільно з учнями, їх батьками, односельцями впродовж року готували їжу, робили окопні свічки, збирали іншу гуманітарну допомогу…
Кожен виховний захід, шкільне свято проникнуте гіркими наслідками війни… Діти навіть Святому Миколаю принесли подарунки, які попросили передати пораненим бійцям у шпиталь. Дитячі малюнки зі щирими словами вдячності, підтримки та віри у нашу перемогу, обереги, побажання – це те, заради чого наші захисники ризикують своїм життям.
На Великдень дорослі працівники гімназії спекли пасочки, діти зробили ангелочки-обереги до кожної з них. Хочеться хоч трішки полегшити моральний стан бійців, які отримали важкі поранення, підтримати їхній дух, подякувати.
Робимо те, що можемо зробити заради спільної перемоги, тримаємо свій внутрішній фронт…
У той час, коли ворог нещадно руйнує нашу країну, вбиває все живе навколо, ми відновлюємо життя. На території закладу щороку висаджуються молоді дерева, кущі, квіти… Позаминулої осені наші учні взяли участь у благодійному освітньому проекті Flowers4schoolвід асоціації квіткових виробників Нідерландів в Україні, спрямованого на озеленення українських шкіл. В грудні було висаджено 500 цибулин первоцвітів, які навесні приємно вразили нас своїм розмаїттям. Цієї весни ми знову висадили 350 кущів троянд на території школи та села. Продовжуємо садити квіти, відроджувати навколо себе красу, яку не вдасться знищити ніяким ворогам!
Попри всі страхи й перешкоди, намагаємось жити повноцінним шкільним життям. Адже дитинство ніколи не повториться і ми, дорослі, маємо подарувати якнайбільше радості нашим дітям, забезпечити якісними знаннями, навчити стійкості та вмінню вистояти у важкі часи.
Школярі беруть активну участь у предметних тижнях. Протягом «Тижня початкових класів» молодші учні весело та пізнавально провели час. Тиждень був «кольоровим». Кожний день захоплював новими завданнями, розвагами. Учні 5-9 класів показали свої знання та вміння під час тижнів української мови та літератури, зарубіжної літератури, фізичної культури, інформатики, англійської мови.
Почуття відповідальності та порядку формуються під час роботи учнівського самоврядування. В гімназії протягом навчального року працював шкільний парламент: президент, віце-президент школи, кабінет міністрів. Самоврядування це дієвий спосіб залучити учнів до активного шкільного життя, врахувати їхні потреби, побажання. Учні можуть відчути себе господарями в школі і на ранкових зустрічах прозвітувати про виконану роботу,проаналізувати недоліки, зробити висновки.
Протягом 2023 -2024 навчального року було проведено багато різноманітних позаурочних заходів: свята Першого та Останнього дзвоника, День Учителя, «Козацькі розваги», свято Урожаю,свято Калити, свято Миколая, Новорічне свято, було вшановано пам'ять Героїв Небесної Сотні, воїнів – афганців, людей, загиблих під час голодомору ( акція «Запали свічку»). Проведено свято Рідної мови, День Соборності, спортивне свято, День сім'ї, День води, День Землі, День довкілля, Тиждень безпеки дорожнього руху, покладено квіти та прибрано біля пам’ятників воїнам, загиблим під час Другої світової війни, День вишиванки, День Мами, Шевченківські дні та ін.
До Дня Європи наші учні 7-9 класів взяли участь в парламентському онлайн-уроці, організованому Освітнім центром Верховної Ради України. Разом з тисячами інших українських школярів вони отримали цікаву інформацію від представників Верховної Ради України, Європарламенту про умови створення та функціонування Євросоюзу. Також спробували свої сили у онлайн- вікторині, результат був досить хороший.
Незвичайним був День вишиванки, який традиційно проводиться щороку в травні. Наші учні долучились до Всеукраїнськоїнаціонально-патріотичної руханки і разом з іншими українськими школярами весело та активно провели руханки у вишиванках.
Цікавими та пізнавальними були тематичні тижні: толерантності, компліментів, поезії, художнього читання.
Виховна робота у Воронівській гімназії повністю спрямована на те, щоб зробити шкільне життя дітей цікавим, пізнавальним, насиченим позитивом. Учителі, крім того, постійно ведуть повчальні бесіди, щоб застерегти своїх вихованців від різних життєвих небезпек, виховують в них риси порядності, доброзичливості, взаємопідтримки. Зважаючи на небезпеку під час воєнного стану в країні, педагоги постійно проводили бесіди та інструктажі щодо безпечної поведінки з невідомими предметами, порядку дій під час повітряної тривоги, надання першої долікарської медичної допомоги, спілкування з незнайомими людьми та ін. Ми, педагогічний колектив, дуже хочемо і прагнемо до того, щоб батьки більше цікавились життям своїх дітей. Тоді ми зможемо разом досягти нашої мети у вихованні.
Так як у нас не просто гімназія, а ще й з дошкільним підрозділом, то не можу не сказати про дитячий садочок, який має назву «Паросток». Вихователі дитячого навчального закладу добросовісно і повністю віддаються своїй роботі. Вони беруть участь у загальношкільних святах, проводять також і свої заходи: «Свято Осені», Новорічне свято, свято Рідної мови, Свято Мами та ін.Дошкільнята нашого села повністю забезпечені можливістю відвідувати дошкільний навчальний заклад. Організовано підвіз дітей з с. Лозна. Вихователі та вчителі нашого закладу освіти постійно тримають під контролем місцеперебування вихованців садочка та учнів школи. Підтримують зв'язок з ними та їх батьками.
Правове виховання
Протягом навчального року учнями школи не були скоєні злочини та правопорушення.Адміністрацією школи та класними керівниками була проведена робота з батьками та учнями:
- відвідування сімей удома, складання актів обстеження житлово-побутових умов сім'ї;
- організовано роботу психолога та соціальних робітників з батьками.
Особлива увага протягом навчального року приділялась роз’яснювальній роботі щодо попередження булінгу в учнівському середовищі. Створена папка з відповідною документацією, розроблений алгоритм дій при виявленні ознак булінгу, проведено бесіди з учнями та батьками.
Непередбачувані корективи у шкільне життя вніс надзвичайний стан, оголошений у країні через військові дії. Постійні повітряні тривоги, необхідність ховатися в укритті… В таких умовах досить непросто було проводити і виховну, і навчальну роботу. Але наші учителі, класні керівники, вихователі робили все для того, щоб діти якнайменше лякалися, щоб вірили в Збройні Сили України, довіряли свої наставникам.
Нажаль, щороку знижується рівень відповідальності за своїх дітей серед молодих батьків. Звичайно, це стосується не усіх. Але значно збільшується кількість таких батьків, що не хочуть приділяти увагу своїм дітям, не контролюють відвідування школи ними. Тому збільшилась кількість пропусків уроків, погіршилась поведінка цих дітей і в позаурочний час. Зазвичай такі батьки не хочуть прислухатись до порад педагогів і, як наслідок, не можуть впоратись з вихованням своїх дітей. Таким сім’ям приділяється особлива увага. Класні керівники тримають на постійному контролі причини пропусків шкільних занять, ведуть роз’яснювальну та виховну роботу. В рамках акції «16 днів проти насильства» було проведено бесіди з учнями та їх батьками на тему насильства в школі, в сім'ї.
Охоплення учнів харчуванням
У минулому навчальному році було організовано повноцінне, безпечне та якісне харчування дітей (замовлення та прийняття до закладу безпечних і якісних продуктів харчування та продовольчої сировини в необхідній кількості, додержання умов і термінів їх зберігання, технології виготовлення страв, правил особистої гігієни працівників харчоблоку, виконання норм харчування тощо). Нам заборонено замовляти , приймати та використовувати м'ясо та яйця водоплавної птиці, м'ясо, яке не пройшло ветеринарний контроль, м’ясні обрізки, субпродукти, а також свинину жирну, річкову та копчену рибу, гриби, соуси, перець,майонез, вироби у фритюрі, у тому числі чіпси, вироби швидкого приготування, газовані напої, квас, натуральну каву, кремові вироби, вершково-рослинні масла з додаванням будь-якої іншої сировини. Заборонено використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсилювачі смаку, консерванти.
Гарячим харчуванням були забезпечені тільки учнів пільгових категорій та вихованці дошкільного підрозділу. За батьківських рахунок харчуватися не було бажаючих. У садочку харчування проводиться відповідно до рішення 32 сесії 8 скликання Уланівської сільської ради№ 1026 від 06.03.2023 року «Про затвердження розміру батьківської плати за харчування дітей у закладах дошкільної освіти Уланівської сільської ради на 2023 рік». З 01. 04. 2023 вартість харчування однієї дитини в день – 45 грн. Батьки вносять 50% від цієї суми (22,5 грн.) або відповідно до певних пільгових категорій 50% від цієї суми чи безкоштовно.В школі – відповідно до рішення 37 сесії 8 скликання Уланівської сільської ради № 1159 від 21.09.2023 року «Про затвердження вартості та розміру оплати за харчування учнів в закладах загальної середньої освіти на території Уланівської сільської ради». З 01.09.2023 року вартість харчування 1 учня пільгової категорії становить 30 грн./день (50%-15 грн./день).
Дякуючи батькам, шкільна їдальня регулярно поповнювалась овочами: картоплею, капустою, та ін.
Учнів гімназії було забезпечено питною водою гарантованої якості.
Створено бракеражні комісії ( 1 – школа, 1 – садочок), які постійно здійснювали бракераж сирої та готової продукції, результати заносились до журналу.
Постійно опрацьовувалась та надавалась інформація щодо кількості дітей, які харчуються. Проінформовано усіх батьків про правила одержання безкоштовного харчування та вимоги до оформлення документів.
Ведеться робота по дотриманню правил безпечного харчування, передбаченого постійно діючими процедурами системи НАССР.
Безпека життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму
З учнями школи перед канікулами проводиться цільовий інструктаж, а після них первинний і фіксується в журналах реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності в кожному кабінеті, майстерні, спортзалі.
Перед осінніми, зимовими, весняними, літніми канікулами проводились уроки з безпеки життєдіяльності учнів, на яких записувалися пам'яткиз техніки безпеки в щоденники учнів, робилися записи у відповідних журналах інструктажів з метою запобігання дитячого травматизму та записи в класних журналах на сторінці «Бесіди щодо запобігання травматизму».
Кожним учителем-предметником проводився інструктаж перед виконанням лабораторної та практичної роботи. Про що робилися відповідні записи в класних журналах.
Додатково проводились інструктажі щодо безпечної поведінки в умовах війни, під час повітряних тривог. Усі вчителі пройшли курси з мінної безпеки, постійно проводять виховну та просвітницьку роботу в цьому напрямку з дітьми.
Класні керівники 1-9 класів проводили профілактичні бесіди щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди про негативний вплив алкоголю та нікотину на організм людини.
.
Результати навчального року
У 2023- 2024 н. р. навчально-виховний процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти в нестандартних ситуаціях.
Систематично здійснювався моніторинг навчальних досягнень учнів школи.
Спільними зусиллями вчителів, батьків та дітей навчальний рік було успішно завершено, навчальні програми виконано.
На кінець 2023- 2024 н. р. у Воронівській гімназії 40 учнів, з них:
24 – атестовані
16 – не атестовані (вербально)
3– високий рівень (Похвальний лист)
13 – достатній рівень
8 – середній рівень
Фінансово-господарська діяльність
У2023- 2024 н. р. було закуплено будівельні матеріали (фарба, водоемульсійна фарба), які будуть використані для поточного ремонту шкільних приміщень, фарбування спортивних споруд дитячого майданчика та стадіону.
Як благодійну гуманітарну допомогу ми отримали в минулому році нову пральну машинку, сушарку, бойлер, мікрохвильову, термос.З Уланівського ліцею отримали в рамках благодійної допомоги від ЮНІСЕФ 15 пледів, канцтовари, пральний порошок, сміттєві пакети. Косметичний ремонт та оновлення декорацій у дитячому садочку проводилось працівниками школи та садочка.
Маючи у школі 3 початкових класи, ми намагаємось облаштувати їх якнайкраще у відповідності до вимог нової української школи. У позаминулому році ми не отримали в рамках державної субвенці повністю обладнання для створення освітнього середовища для учнів 1 класу. Отримали тільки дидактичні матеріали, ноутбук та телевізор. В 2023 році завдяки спільній роботі відділу освіти, комунального підприємства було замінено в двох навчальних класах стару дерев’яну підлогу на ліноліумне покриття.
Всього у школі є чотири телевізори, є доступ до Інтернету. Двароутери в школі та один в садочку забезпечують доступ до Інтернету по усьому закладу освіти.
У попередні роки було замінено меблі в усіх старших класах, які використовувались у іншій школі та були у гарному стані. Повністю оновлено кабінет інформатики та математики. Поновлено стенди та інформаційні куточки. Встановлено вказівники щодо пожежної безпеки. Проте, недостатнім є оформлення освітнього середовища в старших класах (кабінети української мови, англійської мови). Адже комфортне, пізнавальне та безпечне освітнє середовище має вагоме значення для якісного навчання.Протягом усього навчального року наша гімназія функціонувала у відповідності до норм нового Санітарного регламенту, суворо дотримуючись усіх протиепідемічних норм.
Приміщення нашоїгімназії вже довгий час потребує капітального ремонту. У травні 2017 року було повністю відремонтовано систему опалення. Замінено частину труб, поставлено 2 нових насоси, перероблено її на систему закритого типу, доставлено додаткові батареї у приміщеннях, які не опалювались, та ін. Проте, старі котли почали протікати і бажаного ефекту від цього ми не мали. Восени 2022 року було відремонтовано один газовий котел. Інший теж потребує ремонту чи заміни.Для того, щоб підтримувати необхідний температурний режим взимку потрібно переробити систему опалення.
Адміністрація закладу неодноразово зверталась у відділ освіти, до місцевої влади з проханням перекрити дах гімназії, утеплити стіни. Виготовлена проектно-кошторисна документація (2017 р.), є висновки фахівців про необхідність цих робіт. Та відсутність коштів зводить усі наші намагання нанівець.Усі попередні роки мотивувалось усе тим, що у нас мала наповнюваність класів, тому навчальний заклад дороговартіснийдля місцевого бюджету. Після створення місцевої територіальної громади ситуація не змінилась, коштів знову не вистачає. Зважаючи на теперішню ситуацію, коли в країні йдуть військові дії, насамперед намагаємось зберегти приміщення закладу, підтримувати територію в належному вигляді. На майбутнє плануємо шукати усі можливі шляхи фінансування, щоб підтримувати гідні умови для навчання та виховання наших дітей.
Спільними зусиллями нашого колективу, учнів та батьків ведеться облаштування шкільної території : насаджуються квіти, кущі, дерева.Також постійно ведеться робота по упорядкуванню та догляду молодого саду, посадженого восени 2018 року.
Територія шкільного стадіону протягом усього календарного року залишається на утриманні шкільного колективу. Натомість дуже багато недобросовісних відвідувачів, які смітять та псують майно…
Проблем і недоробок ще дуже багато. І проблеми не тільки у коштах, а й у працівниках. Ми не можемо власними силами, без допомоги, зокрема батьків, все зробити. Тому й звертаємось постійно з проханням підтримати, допомогти.
Усі поточні ремонтні роботи ми змушені робити самостійно або з допомогою батьків.
Методичну літературу , наочність учителі придбали за власний кошт. Чистячі, миючі та дезінфікуючі засоби, робочий інвентар закупляються відділом освіти в достатній кількості.
Проблеми, які потрібно терміново вирішувати:
- перекриття даху та утеплення стін гімназії;
- ремонт чи заміна газового котла;
- оновлення спортивного інвентаря та інвентаря для кабінету трудового навчання;
- ремонт електропроводки;
- облаштування харчоблоку згідно до вимог НАССР (придбання витяжки)
- заміна підлоги в спальні дошкільного підрозділу;
- удосконалення системи опалення (добавити додаткові батареї в класних кімнатах)
Завдання на 2024-2025 н. р.
У наступному навчальному році наш навчально-виховний комплекс буде продовжувати працювати над створенням умов, які мають забезпечити комфортне якісне та цікаве навчання наших вихованців. Це передбачає:
- комп’ютерну підтримку основних дисциплін на базі кабінету інформатики;
- роботу шкільного музею з науково-дослідницьким підґрунтям народних традицій;
- вдосконалення самоврядування та ін.
На закінчення хочу сказати - все, що зроблено за цей навчальний рік: і в освітньому процесі, і в господарських справах – це результат спільної праці педагогічних працівників, технічного персоналу та батьків,а також - допомога спонсорів та місцевої влади. По кількості учнів штат працівників у нашому закладі невеликий: немає завідуючого господарством, робітника по ремонту, заступника по навчальній роботі, тому приходиться усе робити самотужки.Враховуючи завдання нової української школи, ми будемо і надалі працювати над впровадженням нових ідей, щоб досягти мети поставленої ще в попередні роки: зробити наш навчально-виховний комплекс «школою радості для дітей, школою творчості для учителів , школою спокою для батьків».
При взаєморозумінні та підтримці ми зможемо зберегти нашу гімназію та створити гідні умови для наших дітей.Щоб створити умови для самореалізації учителя та учня «вчитель повинен знати, що відбувається в душі кожної дитини, з чим вона прийшла до школи, щоб не допустити жодного болючого дотику до вразливого дитячого серця» ( В. О. Сухомлинський).І тільки спільно з батьками ми зуміємо заглянути в душі нашим дітям та вберегти їх від небезпеки та болю.