Освітні програми, що реалізуються в закладі
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Уланівського ліцею
Уланівської сільської ради
__________ Людмила БІЛОШКУРСЬКА
30.08.2024 р.
Освітня програма
закладу загальної середньої освіти
Воронівської гімназії
філії Уланівського ліцею Уланівської сільської ради
на 2024-2025 н. р.
СХВАЛЕНО
рішенням педагогічної ради
від 30.08.2024 № 01
І. Загальні положення освітньої програми
Освітня програма передбачає:
- формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
- виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
- утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
Для 1-2 класів – складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти (1-2 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна – Нова українська школа, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272.
Для 3-4 класів – складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти (3-4 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна – Нова українська школа, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273.
Для 8,9 класів – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 (таблиця 1).
Ключові компетентності
1.Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.
3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.
4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.
5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.
10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
Наскрізні лінії
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметнихкомпетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; вони враховуватимуться при формуванні шкільного середовища.
Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Мета наскрізних ліній – сфокусувати увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
1. Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливість сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.
2. Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
3. Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
4. Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
ІІ. Пояснювальна записка
При формуванні навчального плану враховано вимоги Законів України «Про освіту» від 5.09.2017р. № 2145-VIII, «Про повну загальну середню освіту» від 16.03.2020 № 463-ІХ, Постанови КМУ від 24.07.2019 № 688 «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти», Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (у редакції постанови КМУ від 24.07.2019 № 688), Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898 « Про деякі питання державного стандарту повної загальної середньої освіти», а також Типовими освітніми програмами, розробленими на їх основі та затвердженими наказами МОН від 08.10.2019 № 1272, від 10.10.2019 № 1273, від 20.04.2018 № 405.
Структура 2024/2025 навчального року
1.Початок та закінчення навчального року.
Відповідно до рішення педагогічної ради (протокол № 1 від 30.08.2024 р.) 2024/2025 навчальний рік розпочнеться 02 вересня 2024 року святом – День знань – і закінчиться не пізніше 30 червня 2025 року.
2. Поділ на семестри.
Навчальні заняття для учнів 1-9 класів організовуються за семестровою системою:
І семестр – з 02 вересня по 27 грудня 2024 року,
ІІ семестр – з 13 січня по 30 травня 2025 року.
3. Проведення канікул.
Впродовж навчального року для учнів 1- 9 класів проводяться канікули:
- осінні - з 28 жовтня по 01 листопада 2024 року;
- зимові - з 30 грудня 2024 року по 10 січня 2024року;
- весняні - з 24по 28 березня 2024 року.
Навчальні екскурсії та навчальна практика проводяться згідно Листа Міністерства освіти і науки України від 07.03.2001 року № 1/9-97 «Про порядок проведення навчальних екскурсій та навчальних практик учнів загальноосвітніх навчальних закладів; додатку до листа МОН України від 06.02.08 №1/9-61 «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів» та згідно рішення педагогічної ради школи щодо проведення навчальної практики та екскурсій. Педагогічна рада на підставі Листа Міністерства освіти і науки України від 17.05.2024 року № 18722 – 24 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2024/25 навчальному році»» вирішила у зв’язку із продовженням правового воєнного стану проведення навчальних екскурсій та навчальної практики вважати недоцільним.
Особливості організації освітнього процесу
Початкова школа
Навчальні плани школи І ступеня складені на основі:
- 1-2 класи за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (1-2 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна – Нова українська школа, затвердженою наказом МОН України від 08.10.2019 № 1272;
- 3-4 класи за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (3-4 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна – Нова українська школа, затвердженою наказом МОН України від 08.10.2019 № 1273;
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4-х класів закладів загальної середньої освіти складає 3500 годин/навчальний рік:
для 1-х класів – 805 годин/навчальний рік, для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік, для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік, для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік,
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1 класі – 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, 5-9 класах – 45 хвилин.
У початкових класах загальна кількість навчальних годин буде становити – 45 годин, а саме:
2 клас – 20 годин (педагогічний патронаж/4 учні)
4 клас – 25 годин
Всього – 45 годин
Метою рідномовної освіти для загальної середньої освіти є розвиток
здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й
національного самовияву, послуговуватися нею в особистому і суспільному житті,
у міжкультурному діалозі, бачити її передумовою життєвого успіху; плекання
здатності спілкуватися рідною мовою; формування шанобливого ставлення до
культурної спадщини; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду.
Відповідно до окресленої мети, головними завданнями рідномовної освіти у
початковій школі є:
· виховання стійкої мотивації до читання та прагнення вдосконалювати
своє мовлення;
· сприяння індивідуальному самовияву учнів та взаємодії між ними через
розвиток комунікативних умінь, зокрема діалогічного мовлення, театралізацію;
· розвиток уміння вдумливого читання і базових правописних умінь;
· збагачення духовного світу учнів через естетичне сприймання творів
художньої літератури та медіапродуктів;
· розвиток уяви та творчого мислення учнів за допомогою творів
літератури та мистецтва, медіатекстів, театралізації, гри;
· формування умінь опрацьовувати тексти різних видів (художні,
науково-популярні, навчальні, медіатексти);
· розвиток здатності спостерігати за мовними явищами,
експериментувати зі звуками, словами, фразами, зокрема і в мовних іграх, для
опанування початкових лінгвістичних знань і норм української мови;
· створення сприятливого мовного середовища у школі, зокрема й через
пізнання сучасної дитячої літератури різної тематики та жанрів.
Відповідно до окреслених завдань, у початковому курсірідномовноїосвітивиокремлено такі змістові лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємописьмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовлення», «Театралізуємо».
Відповідно до Постанови КМУ від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» та Постанови КМУ від 24.07.2019 № 688 «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти» години фізичної культури не враховано при визначенні гранично допустимого навантаження.
Основна школа
Освітня програма базової середньої освіти окреслює єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти.
Навчальний план другого рівня освіти складено за Таблицею 1 Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом МОН № 405 від 20.04.2018 р.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5-9-х класів закладів загальної середньої освіти складає 5845 годин/навчальний рік: для 5-х класів – 1050 годин/навчальний рік, для 6-х класів – 1155 годин/навчальний рік, для 7-х класів –1172,5 годин/навчальний рік, для 8-х класів – 1207,5 годин/навчальний рік, для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік.
Загальна кількість годин виділених для учнів 8 – 9 класів становитиме:
8 клас – 32годин,
9 клас – 24 години
Всього - 56 годин.
Відповідно до постанови КМУ від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та Постанови КМУ від 30.09.2020 № 898 «Про деякі питання Державного стандарту повної загальної середньої освіти» години фізичної культури не враховано при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.
Навчальний план зорієнтований на роботу базової школи за 5-денним навчальним тижнем.
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів враховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 5-9 класах – 45 хвилин.
З урахуванням місцевих особливостей та кліматичних умов, за погодженням з місцевими органами влади, можуть змінюватися структура навчального року та графік учнівських канікул. При цьому залишається сталою тривалість навчального року, тобто не менше 175 робочих днів.
Також у навчально-виховному комплексі введено 0,5 ставки бібліотекаря та по 0,5 години основ захисту України в 8 класі.
Навчальні заняття у закладі загальної середньої освіти починаються о 9.00 і закінчуються о 15.35.
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ДЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
з українською мовою навчання
1 - 4 класи
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень у класах |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
Разом |
|
Українська мова |
5 |
5 |
5 |
5 |
20 |
Іноземна мова |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Математика |
3 |
3 |
4 |
4 |
14 |
Я досліджую світ* |
7 |
8 |
7 |
7 |
29 |
Інформатика |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Мистецтво** |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Фізична культура *** |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Усього |
19+3 |
21+3 |
22+3 |
22+3 |
84+12 |
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня |
19 |
22 |
23 |
23 |
|
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) |
22 |
25 |
26 |
26 |
|
* Орієнтовний розподіл годин між освітніми галузями в рамках цього інтегрованого предмета: мовно-літературна - 2; математична-1; природнича, технологічна, інформатична, соціальна і здоровʹязбережна громадянська та історична – разом 4 для 1 класу, 5 – для 2 -4 класу
** Інтегрований предмет або окремі предмети «Образотворче мистецтво» і «Музичне мистецтво»
*** Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов'язково фінансуються
Таблиця розподілу навчального часу для початкової школи
з українською мовою навчання
1 - 4 класи
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
||
2 клас Педагогічний патронаж (4 учні) |
4 клас |
Разом |
|
Українська мова |
1,25х4=5 |
5 |
10 |
Іноземна мова |
0,63х4=2,5 |
3 |
5 |
Математика |
0,75х4=3 |
4 |
7 |
Я досліджую світ* |
1,37х4=5,5 |
7 |
13 |
Інформатика |
- |
1 |
1 |
Мистецтво** |
0,5х4=2 |
2 |
4 |
Фізична культура *** |
0,5х4=2 |
3 |
5 |
Усього |
20 |
22+3 |
45 |
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
|
|
|
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня |
5 |
22 |
|
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) |
20 |
25 |
|
Типовий навчальний план 5-9 класів
з навчанням українською мовою (Таблиця 1)
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень у класах |
|||||
|
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
5-9 |
Інваріантна складова |
|
|
|
|
|
|
Українська мова |
3,5 |
3,5 |
2,5 |
2 |
2 |
13,5 |
Українськалітература |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
Іноземнамова (англійська) |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
15 |
Зарубіжна література |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
ІсторіяУкраїни |
1 |
1 |
1 |
1,5 |
1,5 |
6 |
Всесвітняісторія |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Правознавство |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
Музичнемистецтво |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
3 |
Образотворчемистецтво |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
3 |
Мистецтво |
|
|
|
1 |
1 |
2 |
Математика |
4 |
4 |
- |
- |
- |
8 |
Алгебра |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
6 |
Геометрія |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
6 |
Природознавство |
2 |
|
- |
- |
- |
2 |
Біологія |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Географія |
- |
2 |
2 |
2 |
1,5 |
7,5 |
Фізика |
- |
- |
2 |
2 |
3 |
7 |
Хімія |
- |
- |
1,5 |
2 |
2 |
5,5 |
Трудовенавчання |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
7 |
Інформатика |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
7 |
Основиздоров’я |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
Фізична культура |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
15 |
Разом (без фіз.Культури) |
23,5 |
26,5 |
28 |
28,5 |
30 |
136,5 |
Додатковігодини |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Курси за вибором: |
|
|
|
0,5 |
0,5 |
|
Основизахисту Вітчизни |
|
|
|
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Граничнодопустименавчальненавантаження на учня |
26,5 |
26,5 |
28 |
30 |
30,5 |
|
Всього |
26,5 |
29,5 |
31 |
32 |
33,5 |
152,5 |
|
|
|
|
|
|
|
Таблиця
розподілу навчального часу для основної школи з навчанням
українською мовою
8 – 9 класи
№ з/п |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
Примітка |
||
8 кл. |
9 кл. (педагогічний патронаж) 1 уч. / 3 уч. |
||||
1 |
Українська мова |
2 |
0,5 /1,5 |
|
|
2 |
Українська література |
2 |
0,5 / 1,5 |
|
|
3 |
Зарубіжна література |
2 |
0,5 / 1,5 |
|
|
4 |
Іноземна мова |
3 |
0,7 / 2,2 |
|
|
5 |
Математика |
|
|
|
|
6 |
Алгебра |
2 |
0,5 / 1,5 |
|
|
7 |
Геометрія |
2 |
0,5 / 1,5 |
|
|
8 |
Історія України |
1,5 |
0,4 / 1,1 |
|
|
9 |
Всесвітня історія |
1 |
0,2 / 0,7 |
|
|
10 |
Основи правознавства |
|
0,2 / 0,7 |
|
|
11 |
Біологія |
2 |
0,5 / 1,4 |
|
|
12 |
Хімія |
2 |
0,5 / 1,4 |
|
|
13 |
Географія |
2 |
0,5 / 1,1 |
|
|
14 |
Фізика |
2 |
0,7 / 2,2 |
|
|
15 |
Мистецтво |
1 |
0,2 / 0,7 |
|
|
16 |
Фізична культура |
3 |
0,7 / 2,2 |
|
|
17 |
Інформатика |
2 |
0,5 / 1,4 |
|
|
18 |
Основи здоров’я |
1 |
0,2 /0,7 |
|
|
19 |
Трудове навчання |
1 |
0,2 / 0,7 |
|
|
|
РАЗОМ |
28,5+3 |
7,3+0,7/ 21,8+2,2 |
|
|
Додатковий час
№ з/п |
Курс за вибором: |
8 клас |
9 клас |
1 |
Основи захисту України |
0,5 |
|
|
Гранично допустимо |
29 |
7,3 / 21,2 |
|
ВСЬОГО |
32 |
8 / 24 |
Перелік
навчальних програм у 2024 – 2025 н. р.
1-4 класи
- для 1-2 класів – Державний стандарт початкової освіти (2018 рік);
- для 3-4 класів – Державний стандарт початкової освіти (2018 рік), Типова освітня програма (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273)
8-9 класи
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничийдім «Освіта», 2013, (зізмінами, затвердженими наказом МОН Українивід 07.06.2017 №804
Українськалітература. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. – К.: Освіта, 2013 зізмінами, затвердженими наказом МОН Українивід 07.06.2017 №804
Світовалітература. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. - К.: Видавничийдім «Освіта», 2013 зізмінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Іноземна мова (англійська). Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов. 5-9 класи, К., 2017 р.; Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Географія. Навчальна програмадля 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Природознавство.Програма для 5-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Фізика.7-9 класи.Оновленанавчальнапрограма, затверджена наказом МОНУкраїнивід 07.06.2017 р. № 804
Хімія. 7-9 класи. Програма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів (оновлена), затверджена наказом МОН Українивід 07.06.2017 № 804
Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи. Програма, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;
Правознавство. Практичний курс. 9 клас.(авт. Ремех Т.О., Пометун О.І.). Програма, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;
Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)
Інформатика.5–9 класи.Навчальнапрограма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;
Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804
Трудове навчання.Навчальнапрограма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. 5 – 9 класи (оновлена), затверджена наказом Міністерстваосвіти і науки Українивід 07.06.2017 № 804
Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол).Програма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів.(оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804
«Захист Вітчизни» (автори Бахтін А.М. та інші).Наказ МОН від 30.07.2015 № 826
Основиздоров’я. Навчальнапрограма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. 5-9 класи (автори Бойченко Т.Є. та інші),оновлена, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804.